Dag Twaalfnuldrie. Hallo Croissant Neuf.

Twaalfnuldrie heet vanaf nu Croissant Neuf 

Waarom? Omdat ik – en daarmee mijn bedrijf – in de afgelopen vier jaar enorm ben gegroeid en de naam Twaalfnuldrie mij niet meer past. Zoals een jas niet meer past bij een kind dat groeit.

In de afgelopen vier jaar heb ik ontelbaar veel flyers, banners en advertenties opgemaakt. Zelfs een boek en een magazine mocht ik vormgeven! Ik werkte snel, netjes en gestructureerd. Maar het voelde nooit helemaal goed. De laatste tijd kostte het me zelfs energie! Ik heb zoveel meer in mijn mars.

Met veel plezier heb ik de mooiste logo’s en huisstijlen mogen ontwerpen voor ondernemers die de stap durfden te nemen om voor zichzelf te beginnen. De gesprekken met de ondernemers, voorafgaand aan het project, dáár kreeg ik energie van! Hun drijfveren om voor zichzelf te beginnen, hoe ze de wereld een beetje willen veranderen, de energie en passie die ze hebben, I love it! Een feestje en een eer om daar mijn steentje aan bij te mogen dragen.

Vaak kwam na het branding ontwerp het besef bij deze jonge creatieve ondernemers; en nu dan? Hoe kom ik aan klanten? Ik werd vaak om hulp gevraagd. Of ik nog even een folder kon ontwerpen zodat ze die konden uitdelen…

Ik weet dat een logo en een huisstijl niet voldoende zijn om je bedrijf te laten groeien. Daarvoor moet je onderscheidend zijn, je logo is daar een onderdeel van. Afgelopen jaar kwam het besef: ik ben een expert in mijn vakgebied. Ik weet de onderdelen van branding. Ik heb voor zoveel bedrijven mogen werken, ik heb met eigen ogen gezien wat werkt en wat niet werkt. Vanaf nu ga ik deze kennis inzetten op een manier die bij mij past! En daarom verander ik van naam.

Mijn aanbod verandert

Kennis delen, dat is wat ik ga doen. Het vormgeven verdwijnt niet, dat vind ik veel te leuk om te doen! Echter, als vormgever leg je de laatste hand aan een project. Vanaf nu ga ik me eerder met het project ‘bemoeien’. Ik ga veel meer in de adviesrol zitten. Ik ben namelijk zo creatief dat mijn hoofd bruist van ideeën! Mijn hersenen werken snel en ik kan vaak verbindingen leggen waar anderen nooit op waren gekomen. Ik ben kritisch en stel vragen. Ik ben er heilig van overtuigd dat daar behoefte aan is!

Ik zie mezelf niet meer alleen als grafisch vormgever. Ik zie mezelf als creatieve ideeënfabriek en als branding expert. De focus ligt op creativiteit, spelen, meedenken, bruisen en borrelen! Ik heb er heel veel zin in. Ik hoop jij ook!

Genoeg gehoord?

Ben je enthousiast geworden? Wil je weten wat ik precies doe?

Klik hier voor mijn aanbod