Logo en branding ontwerp

Jouw visuele identiteit

Je weet voor welke doelgroep jouw bedrijf er is en welk product je te bieden hebt. Je bent klaar om met je bedrijf te starten en je wil het meteen goed aanpakken. Het enige wat nog ontbreekt is een logo en branding. Branding die onderscheidend is en laat zien waar jij voor staat. Of misschien draai je al een tijdje mee en ben je toe aan professionalisering van je logo en branding. In beide gevallen ben je aan het juiste adres!

Voorbeeld van een brandbook

Onderscheiden door persoonlijkheid

Misschien ken je het wel, je krijgt een visitekaartje met een nietszeggend ontwerp erop. De geloofwaardigheid in deze persoon daalt meteen. Vaak past het niet bij hoe jij diegene hebt ontmoet, en als dit je eerste indruk zou zijn, wordt het geen vruchtbare relatie. Maar krijg jij een visitekaartje van iemand met zijn of haar persoonlijkheid erin verwerkt? Dat wekt jouw interesse!

Dit is wat branding doet, of zou moeten doen. Het past bij de ondernemer, het klopt! Er zit persoonlijkheid in en is onderscheidend!

Mijn werkwijze

Stap 1: sfeer proeven

Allereerst wil ik graag bij je op bezoek, in jouw werkruimte, atelier, winkel, schuur, praktijk, you name it. Vaak zegt een werkruimte een hoop over de persoon die er werkt. Is het er netjes en opgeruimd, of chaotisch en creatief? Gebruik je gekleurde doosjes voor structuur of ligt alles op stapels? Ik wil sfeer proeven. Ook schrijf ik tijdens dit bezoek een hoop dingen op, wat jij vertelt, wat je graag wil, maar ook wat me opvalt en wat ik voel. Soms maak ik foto’s, soms niet. Dit bezoek dient voor mij ter inspiratie.

Stap 2: moodboard

Na dit bezoek ga ik aan de slag met een moodboard. De sfeer die ik heb geproefd in jouw werkruimte combineer ik met jouw wensen en mijn kijk daar op. Een moodboard bestaat uit een aantal beelden, kleuren en structuren. De beelden an sich zeggen niet veel, maar het complete plaatje zegt des te meer. Ik zet hiermee een sfeer neer.

Stap 3: magic

Dit moodboard geldt als basis voor mijn ontwerp. De fase hierna kan ik moeilijk uitleggen, behalve dan dat dit is ‘where the magic happens’. Ik tune in op het gevoel wat ik bij jou krijg, hou jouw wensen voor ogen en ik ga ontwerpen.

Stap 4: presentatie

Wanneer ik tevreden ben zal ik alles aan je presenteren. Het liefst doe ik dat persoonlijk, soms zal dit niet mogelijk zijn, en soms niet nodig. We bespreken wat mijn visie achter het ontwerp is en wat jij ervan vindt. Wil je iets aangepast of iets toegevoegd hebben? Geen probleem.

Stap 5: afronden

Het is afhankelijk van jouw wensen wat de volgende stap zal zijn. Heb je veel items die je door mij wil laten ontwerpen? Dan zal ik dat in etappes doen. Blijft het alleen bij een logo? Dan zal ik in deze fase het logo aanleveren, in verschillende bestandsformaten.

Naast het logo ontvang je van mij ook een brandbook. Hierin staan de richtlijnen voor jouw huisstijl. Welke kleuren gebruik je, welke lettertypes, etc. Een brandbook kan zo uitgebreid zijn als jij zelf wil.

Aan het eind van dit traject heb jij:

  • Een professioneel logo in verschillende bestandsformaten, voor zowel drukwerk als online gebruik.
  • Een duidelijk beeld van jouw visuele identiteit.
  • Een brandbook waar de richtlijnen van jouw brand in te vinden zijn.

Portfolio

Check hier mijn portfolio!

Investering

Omdat de wensen per persoon verschillen, raad ik je aan om eerst contact met me op te nemen.

Klaar om aan de slag te gaan?

Dus wil jij knallen met je bedrijf en jezelf professioneel op de kaart zetten? Neem contact met mij op via onderstaande knop of gebruik het contactformulier, dan maken we snel een afspraak!

Ja! Ik wil een logo en branding ontwerp!

Misschien vind je dit ook leuk

Website ontwerp
Social media branding pack
Merkstrategie
Pretpakket